§1 Postawienia ogólne
- Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady zbierania,
wykorzystywania i przetwarzania danych osobowych Sygnalistów,
którzy korzystają z formularza zgłoszeniowego dostępnego na
stronie internetowej sygnalisci.operator.edu.pl (dalej „Serwis”). Polityka ta stanowi uzupełnienie Regulaminu korzystania z
formularza i zgodna jest z przepisami prawa, w szczególności z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
- Administratorem danych osobowych Sygnalistów jest Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty, ul. Jana Gorczyczewskiego 2/7, 60-554 Poznań, wpisany do
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań
- Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000044866, NIP:
7781395875 (dalej jako „Administrator").
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Sygnaliści mogą
skontaktować się z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem
Ochrony Danych Osobowych pod adresem email: iod@operator.edu.pl albo pisemnie na adres Administratora.
§2 Informacje na temat przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe Sygnalistów przetwarzane są wyłącznie w celu
przyjęcia, potwierdzenia i rozpatrzenia zgłoszeń naruszeń prawa,
zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zakres przetwarzanych danych obejmuje:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- treść zgłoszenia.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do
skutecznego przesłania i rozpatrzenia zgłoszenia. Administrator
nie przyjmuje zgłoszeń anonimowych.
- Dane osobowe Sygnalistów są przetwarzane na podstawie art. 6 ust.
1 lit. c i f RODO, tj.:
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego
ciążącego na Administratorze,
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów Administratora, jakimi są przyjęcie i
rozpatrzenie zgłoszenia naruszenia prawa.
- Dane osobowe Sygnalistów nie będą wykorzystywane do
zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.
§3 Zasady zbierania danych osobowych
- Państwa dane osobowe będą:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób
przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą („zgodność z
prawem, rzetelność i przejrzystość”),
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych
celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi
celami („ograniczenie celu”),
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do
celów, w których są przetwarzane („minimalizacja danych”),
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; należy podjąć
wszelkie rozsądne działania, aby dane osobowe, które są
nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały
niezwłocznie usunięte lub sprostowane („prawidłowość”),
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby,
której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to
niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane
(„ograniczenie przechowywania”),
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo
danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub
niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą,
zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków
technicznych lub organizacyjnych („integralność i poufność”).
§4 Przekazywanie danych osobowych
- Dane osobowe Sygnalistów mogą być przekazywane jedynie podmiotom
uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa, np.
organom ścigania, organom administracji publicznej lub sądom,
jeśli będzie to wymagane przepisami.
- Administrator nie przekazuje danych osobowych Sygnalistów do
państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani
organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe Sygnalistów będą przekazane podmiotom przetwarzającym
dane w imieniu Administratora, uczestniczącym w wykonywaniu
czynności Administratora, tj. m.in. podmiotom obsługującym systemy
informatyczne, usługi hostingowe lub podmiotom świadczącym usługi
doradcze. Ponadto Państwa dane będą udostępniane innym
administratorom, tj. m.in. podmiotom prowadzącym działalność
pocztową lub kurierską.
§5 Okres przechowywania danych
- Dane osobowe Sygnalistów będą przechowywane przez okres niezbędny
do rozpatrzenia zgłoszenia oraz wykonania obowiązków wynikających
z przepisów prawa.
- Jeżeli zgłoszenie zostanie potwierdzone poprzez kliknięcie linku
aktywacyjnego, dane będą przechowywane przez okres wymagany do
zakończenia postępowania wyjaśniającego. W przypadku braku
potwierdzenia zgłoszenia w ciągu określonego czasu, dane zostaną
niezwłocznie automatycznie usunięte.
§6 Prawa Sygnalistów
Sygnalistom, których dane osobowe są przetwarzane przez
Administratora, przysługują następujące prawa:
- Prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania
ich kopii – art. 15 RODO,
- Prawo do sprostowania nieprawidłowych lub niekompletnych
danych – art. 16 RODO,
- Prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym),
o ile przepisy prawa nie nakładają obowiązku dalszego przechowywania
danych – art. 17 RODO,
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych w określonych
przypadkach – art. 18 RODO,
- Prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub w sposób zautomatyzowany
– art. 20 RODO,
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
danych, opartego na prawnie uzasadnionych interesach Administratora
– art. 21 RODO,
- Prawo do cofnięcia zgody – przy czym cofnięcie zgody
nie wpływa na zgodność z prawem czynności podjętych przed cofnięciem.
- Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych – jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych
narusza przepisy prawa mają Państwo prawo wnieść skargę w związku z
przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do organu nadzorczego
- Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego
podejmowania decyzji ani profilowania.
§7 Zabezpieczenie danych
- Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i
organizacyjne mające na celu zapewnienie ochrony danych osobowych
Sygnalistów przed ich przypadkowym lub niezgodnym z prawem
zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem lub
dostępem.
- Dostęp do danych mają wyłącznie upoważnione osoby, które
zobowiązane są do zachowania poufności.
§8 Polityka cookies
- Strona internetowa może korzystać z plików cookies w celu
zapewnienia poprawnego działania formularza oraz ułatwienia
korzystania z Serwisu. Szczegółowe informacje na temat stosowania
plików cookies dostępne są w Polityce Cookies, która stanowi
integralną część niniejszej Polityki Prywatności.
- Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe, tworzone
automatycznie przez przeglądarkę podczas odwiedzania stron
internetowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie
urządzenia Użytkownika (najczęściej na twardym dysku). Parametry
ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych
jedynie serwerowi, który je utworzył.
- Pliki cookies zawierają różne informacje o Użytkowniku danej
strony internetowej i historii jego łączności ze stroną.
Informacje jakie są zbierane to:
- adres IP użytkownika,
- informacje o innych stronach jakie Użytkownik przeglądał przed
korzystaniem z Serwisu,
- informacje o przeglądarce używanej przez Użytkownika,
informacje o ewentualnych błędach podczas wyświetlania stron.
- W Serwisie wykorzystywane są pliki:
- niezbędne cookie techniczne – są nieodzowne do poprawnego
działania strony WWW – np. tzw. session id, który umożliwia
poprawne nawigowanie po stronie, jest to jedyny rodzaj plików
cookie, który nie wymaga zgody użytkownika końcowego, gdyż
dane w nich zawarte nie są wykorzystywane w innych celach jak
wyłącznie do prawidłowego wyświetlania strony WWW – podstawa
zbierania plików cookie to prawnie uzasadniony interes
Administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- funkcjonalne cookie techniczne – ułatwiające działanie Serwisu
z perspektywy użytkownika, np. język strony, kolor tła, ramki,
czcionka itp., służą głównie do zapamiętywania preferencji
użytkownika, aby nie musiał za każdym razem, odwiedzając tę
samą stronę, ustawiać jej zgodnie ze swoimi gustami – podstawa
zbierania plików cookie to zgoda użytkownika, tj. art. 6 ust.
1 lit. a RODO,
- cookie statystyczne – pomagające w badaniach stron, pozwalają
właścicielowi strony na podgląd między innymi statystyk ruchu,
który odbywa się na stronie – podstawa zbierania plików cookie
to zgoda użytkownika, tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Użytkownik może ustawić swoją przeglądarkę w taki sposób, aby
pliki cookies nie zapisywały się na jego dysku albo automatycznie
usuwały w określonym czasie. Ustawienia te mogą więc zostać
zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików
cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o
ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie Użytkownika.
- Wycofanie zgody na działanie plików cookies może prowadzić do
problemów z wyświetlaniem niektórych witryn, niedostępności
niektórych usług.
§9 Zmiany Polityki Prywatności
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki
Prywatności w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa lub
technologii wykorzystywanej do przetwarzania danych.
- Zmiany w Polityce Prywatności zostaną opublikowane na stronie
internetowej i wchodzą w życie z dniem ich publikacji.