Polityka prywatności

Korzystając z naszej strony, akceptujesz poniższe warunki. Prosimy o dokładne zapoznanie się z zasadami dotyczącymi użytkowania treści i ochrony danych.

§1 Postawienia ogólne

  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady zbierania, wykorzystywania i przetwarzania danych osobowych Sygnalistów, którzy korzystają z formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej sygnalisci.operator.edu.pl (dalej „Serwis”). Polityka ta stanowi uzupełnienie Regulaminu korzystania z formularza i zgodna jest z przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
  2. Administratorem danych osobowych Sygnalistów jest Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty, ul. Jana Gorczyczewskiego 2/7, 60-554 Poznań, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000044866, NIP: 7781395875 (dalej jako „Administrator").
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Sygnaliści mogą skontaktować się z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem email: iod@operator.edu.pl albo pisemnie na adres Administratora.

§2 Informacje na temat przetwarzania danych osobowych

  1. Dane osobowe Sygnalistów przetwarzane są wyłącznie w celu przyjęcia, potwierdzenia i rozpatrzenia zgłoszeń naruszeń prawa, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Zakres przetwarzanych danych obejmuje:
    1. imię i nazwisko,
    2. adres e-mail,
    3. treść zgłoszenia.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do skutecznego przesłania i rozpatrzenia zgłoszenia. Administrator nie przyjmuje zgłoszeń anonimowych.
  4. Dane osobowe Sygnalistów są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO, tj.:
    1. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze,
    2. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, jakimi są przyjęcie i rozpatrzenie zgłoszenia naruszenia prawa.
  5. Dane osobowe Sygnalistów nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.

§3 Zasady zbierania danych osobowych

  1. Państwa dane osobowe będą:
    1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą („zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość”),
    2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami („ograniczenie celu”),
    3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane („minimalizacja danych”),
    4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; należy podjąć wszelkie rozsądne działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane („prawidłowość”),
    5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane („ograniczenie przechowywania”),
    6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych („integralność i poufność”).

§4 Przekazywanie danych osobowych

  1. Dane osobowe Sygnalistów mogą być przekazywane jedynie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa, np. organom ścigania, organom administracji publicznej lub sądom, jeśli będzie to wymagane przepisami.
  2. Administrator nie przekazuje danych osobowych Sygnalistów do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani organizacji międzynarodowych.
  3. Dane osobowe Sygnalistów będą przekazane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora, uczestniczącym w wykonywaniu czynności Administratora, tj. m.in. podmiotom obsługującym systemy informatyczne, usługi hostingowe lub podmiotom świadczącym usługi doradcze. Ponadto Państwa dane będą udostępniane innym administratorom, tj. m.in. podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską.

§5 Okres przechowywania danych

  1. Dane osobowe Sygnalistów będą przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia zgłoszenia oraz wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa.
  2. Jeżeli zgłoszenie zostanie potwierdzone poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego, dane będą przechowywane przez okres wymagany do zakończenia postępowania wyjaśniającego. W przypadku braku potwierdzenia zgłoszenia w ciągu określonego czasu, dane zostaną niezwłocznie automatycznie usunięte.

§6 Prawa Sygnalistów

Sygnalistom, których dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługują następujące prawa:

  1. Prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii – art. 15 RODO,
  2. Prawo do sprostowania nieprawidłowych lub niekompletnych danych – art. 16 RODO,
  3. Prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), o ile przepisy prawa nie nakładają obowiązku dalszego przechowywania danych – art. 17 RODO,
  4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych w określonych przypadkach – art. 18 RODO,
  5. Prawo do przenoszenia danych do innego administratora, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub w sposób zautomatyzowany – art. 20 RODO,
  6. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, opartego na prawnie uzasadnionych interesach Administratora – art. 21 RODO,
  7. Prawo do cofnięcia zgody – przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem czynności podjętych przed cofnięciem.
  8. Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa mają Państwo prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do organu nadzorczego
  9. Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.

§7 Zabezpieczenie danych

  1. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne mające na celu zapewnienie ochrony danych osobowych Sygnalistów przed ich przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem lub dostępem.
  2. Dostęp do danych mają wyłącznie upoważnione osoby, które zobowiązane są do zachowania poufności.

§8 Polityka cookies

  1. Strona internetowa może korzystać z plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania formularza oraz ułatwienia korzystania z Serwisu. Szczegółowe informacje na temat stosowania plików cookies dostępne są w Polityce Cookies, która stanowi integralną część niniejszej Polityki Prywatności.
  2. Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe, tworzone automatycznie przez przeglądarkę podczas odwiedzania stron internetowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie urządzenia Użytkownika (najczęściej na twardym dysku). Parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.
  3. Pliki cookies zawierają różne informacje o Użytkowniku danej strony internetowej i historii jego łączności ze stroną. Informacje jakie są zbierane to:
    1. adres IP użytkownika,
    2. informacje o innych stronach jakie Użytkownik przeglądał przed korzystaniem z Serwisu,
    3. informacje o przeglądarce używanej przez Użytkownika, informacje o ewentualnych błędach podczas wyświetlania stron.
  4. W Serwisie wykorzystywane są pliki:
    1. niezbędne cookie techniczne – są nieodzowne do poprawnego działania strony WWW – np. tzw. session id, który umożliwia poprawne nawigowanie po stronie, jest to jedyny rodzaj plików cookie, który nie wymaga zgody użytkownika końcowego, gdyż dane w nich zawarte nie są wykorzystywane w innych celach jak wyłącznie do prawidłowego wyświetlania strony WWW – podstawa zbierania plików cookie to prawnie uzasadniony interes Administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
    2. funkcjonalne cookie techniczne – ułatwiające działanie Serwisu z perspektywy użytkownika, np. język strony, kolor tła, ramki, czcionka itp., służą głównie do zapamiętywania preferencji użytkownika, aby nie musiał za każdym razem, odwiedzając tę samą stronę, ustawiać jej zgodnie ze swoimi gustami – podstawa zbierania plików cookie to zgoda użytkownika, tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
    3. cookie statystyczne – pomagające w badaniach stron, pozwalają właścicielowi strony na podgląd między innymi statystyk ruchu, który odbywa się na stronie – podstawa zbierania plików cookie to zgoda użytkownika, tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  5. Użytkownik może ustawić swoją przeglądarkę w taki sposób, aby pliki cookies nie zapisywały się na jego dysku albo automatycznie usuwały w określonym czasie. Ustawienia te mogą więc zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie Użytkownika.
  6. Wycofanie zgody na działanie plików cookies może prowadzić do problemów z wyświetlaniem niektórych witryn, niedostępności niektórych usług.

§9 Zmiany Polityki Prywatności

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa lub technologii wykorzystywanej do przetwarzania danych.
  2. Zmiany w Polityce Prywatności zostaną opublikowane na stronie internetowej i wchodzą w życie z dniem ich publikacji.